Metody úspěchu

Čím se u nás v poradně řídíme a co zastáváme.

80/20 - princip na kterém fungují naše jídelníčky

Poměr 80/20 je nejjednodušší způsob jak dosáhnout štíhlé postavy a hlavně nejjednodušší způsob jak si štíhlou postavu i udržet.

Tento princip stravování vyžaduje, abyste z 80% jedli podle jídelníčku a řídili se našimi radami. Ve zbylých procentech si pak můžete dopřávat podle uvážení svá oblíbená jídla bez pocitu viny, kterou lidé často cítí, když náhodou „podvedou“ držení přísného jídelníčku. Především ženy, které mají své kalorie pod maximální kontrolou často podléhají poruše příjmu potravy - vyčítají si pokud náhodou snědí něco nad rámec svého stravování, trestají se hladověním a to pak kompenzují přejídáním. 80/20 je ten nejvíce vyvážený přístup ke zdravé stravě a samotnému životnímu stylu, který je schopen dodržovat úplně každý z nás.

Čím se řídit

Průměrně každá druhá žena, která se na nás obrací s prosbou o pomoc má za sebou už nespočet vyzkoušených jídelníčků a všemožných diet. Pokud budete dál bezhlavě zkoušet všechno možné a ani trochu se nezamyslíte nad tím co, že to vlastně děláte, tak se toho bohužel nikdy moc nezmění.

Přestaňte vyhazovat peníze za nesmyslné výrobky, detoxikační přípravky, “zázračné” hubnoucí pilule. Přestaňte si hlídat každou kalorii svého příjmu jako kdybyste se za měsíc chystali postavit na pódium. Nepleťte si zdravý životní styl se závoděním ve fitness. Hlídání si každého sousta jídla nemá nic společného se zdravým myšlením a natož se zdravým stylem života. Neupínejte se jen na pár jídel - suchá rýže s kuřecím masem 3x denně opravdu není ideální. Přestaňte si zakazovat vaše oblíbené jídlo, protože to není cesta ke dlouhodobému udržení postavy. Změňte svoje stravovací návyky, tak, že se naučíte dívat se na jídlo jako na palivo pro své tělo. Začněte dělat něco opravdu pro sebe, vymezte si čas na přípravu jídel a především investuje do kvalitních a hodnotných surovin. Snažte se o různorodost, střídejte druhy potravin a jejich výrobce. Žádná potravina v malém množství není vysloveně špatná. A další důležitý bod: nevzdávejte to hned po prvním týdnu.

Zamyslete se nejprve nad tím, kolik let jste se stravovali špatně a nepravidelně. Chcete po týdnu od svého těla zázrak? Opravdu? Dejte mu čas, nesrovnávejte se s ostatními, každý jsme jiný, každý máme jinou stavbu těla, jiné podmínky za kterých hubneme, každý potřebuje na “uzdravení” jinak dlouhou dobu. Zdravý životní styl není o tom, že budete dodržovat jen nějaký předepsaný jídelníček a čekat až se probudíte v novém těle. Není možné s tím jen tak přestat, musí to být Vaší součástí. Vyžaduje to maximální odhodlání a trpělivost, dbát na vyváženost potravin, pohyb, kvalitní spánek, pitný režim, nezapomínat ani na duševní pohodu, ničím se zbytečně nestresovat (pokud nejde o život tak nejde o nic). Spojte tohle všechno a začnou se dít zázraky!

Čím méně průmyslově zpracovaných potravin, tím lépe

Jak takový produkt poznáte?
Nezpracované, nebo alespoň minimálně zpracované výrobky mají jednoduché složení. 
Pro příklad se podívejte na složení našich SixFitness tyčinek, nebo granolí .

Pokud si v nejbližší době půjdete do obchodu pro proteinovou, nebo jinou tyčinku – podívejte se na etiketu. 
Jestliže nebudete rozumět něčemu ve složení, nebo pokud nedokážete určitou ingredienci ani vyslovit, tak půjde pravděpodobně o přidané látky, které mají ve výrobku za úkol zlepšit chuť, vzhled, trvanlivost, nebo vytvořit na danou potravinu návyk. 

- Dbejte na vyváženost potravin, neupínejte se jen na pár výrobků.  
- Střídejte značky a samotné výrobce. Před nutričními hodnotami dejte přednost složením. 
- Sledujte původ potravin. Krom živočišné stravy zakomponujte do jídelníčku i tu rostlinnou. 

Nejrůznější spalovače tuku

Není potřeba pořizovat žádné předražené spalovače, které lákají zákazníky na názvy tipu: Fat Killer/Fat Burner a podobně. 
Za opravdu účinný a ověřený spalovač tuků je bez pochyb pravidelná a především vyvážená strava, pitný režim, kvalitní spánek a neméně důležitý je i samozřejmě i pohyb. Za účinný a čistě přírodní spalovač můžeme považovat i pravidelné pití kvalitního zeleného čaje (ideálním příkladem je japonský čaj Matcha ), který můžeme zařadit i jako nakopávač před cvičením. Jako skvělý přírodní nakopávač poslouží i kvalitní káva. 
Nemusíte utrácet za předražené nesmysli, investujte raději do kvalitních surovin .

Nic není přes noc

Většina klientů, kteří se na mě obrací si myslí, že po několika letech jejich nepravidelného stravování, častého navštěvování fast foodů, střídání různých diet a hladovek si zakoupí jídelníček a jejich proměna nastane přes noc. A už si vůbec neuvědomují, že na svém těle za svůj život napáchali závažné škody a ačkoliv je naše tělo opravdu zázračné a přežije skoro cokoliv, tak nemůžeme čekat zázraky po pár dnech od držení nějakého jídelníčku.

Každý jsme jiný, každý změny ve stravě snáší jinak, na někom jsou změny vidět už po měsíci, na někom po třech měsících, na někom ještě déle. Trávicí soustava je složitá a nějakou dobu jí trvá, než se na nové stravovací návyky adaptuje, proto buďte prosím trpěliví a nevzdávejte to hned po prvním týdnu.

Slovo dieta

Nesnáším slovo DIETA a nesnáším, když mi někdo řekne “Jó ty si nedáš, protože držíš tu dietu ” Žádnou dietu nedržím, jím pouze zdravě, jídla na rozumně postavených hodnotách a když chci, tak jím to, na co mám chuť.

Mým snem nejsou závody ani nechci pekáč buchet. Chci být jen spokojená sama se sebou a o tom to je! Když se naučíte orientovat se v tom, které potraviny jsou vhodné a které nikoliv a naučíte se s nimi pracovat, pak si můžete bez výčitek dopřát cokoliv/kdykoliv. Všechny své klienty učím jednu důležitou věc: Když budete jíst z největší většiny zdravě, tak po jednom „zpraseným“ dni neztloustnete, stejně tak když celý život „prasíte“, tak po jednom dni zdravého jídla nezhubnete (bohužel).

Přehnaná kontrola

Vážení sama sebe

Nekontrolujte svou váhu každý den, klientům doporučuji nevážit se vůbec. Například ženy během menstruace zadržují v těle vodu a váha, tak může ukazovat více, což může být demotivující. Místo vážení se doporučuji na konci týdne změřit, nebo se vyfotit, tam je zaznamenaný výsledek vždy největší.

Vážení potravin

Naše jídelníčky jsou sestavovány tak, abys jste se nestali otrokem váhy ani v kuchyni. Neexistuje snad nic víc otravného, než si hlídat každé zrnko rýže na přesný miligram. Po pár dnech držení jídelníčku zjistíte, že takové vážení zvládnete už od oka, že například 50g rýže je ½ varného sáčku a podobně.

Hlídání si každé kalorie

Zapamatujte si, že každý kus ovoce, zeleniny každý produkt může mít odlišné nutriční hodnoty, závisí na nich teplota ve které je produkt skladován, nebo teplota ve které plodina vyrůstala. Záleží i na samotném výrobci, nebo pěstiteli, na způsobu zavlažování a na druhu hnojiva. Počítání každé kalorie je opravdu omezující a velmi těžko se odhaduje například počet kalorií na talíři plném jídla v restauraci. Nejsme stroje a zdravý životní styl není o počítání každého gramu a kalorie.

Aktuality

  • 08. 12. 2019
    ZAHÁJEN předprodej naší kuchařky!
  • 03. 12. 2019
    Nové klienty pro spolupráci nabíráme od 1.12.2019!
  • 03. 12. 2019
    1.1. 2020 proběhne opět losování proměn od našich klientů a rozdávání dárečků!